Hidraulikus törőfejek- ZAMO
ZAMO bontókalapács – ha valaminek vége, az vele lesz! Ha olyan hidraulikus bontókalapácsot keresel, ami bírja a gyűrődést, nem jön zavarba a kemény melótól, és nem kell folyton szervizbe hordani, akkor ismerd meg a ZAMO-t – az olasz gyártók egyik nagyágyúját! Cégünk a ZAMO olasz gyártó magyarországi kizárólagos képviselete. Gyártónk termékei minden alkatrészét manufakturális keretek között készíti és szereli össze, így vásárlóink biztosak lehetnek, hogy tőlünk európai gyártású terméket vesznek. Olasz gyártónk több mint 25 éve készít és fejleszt hidraulikus bontókalapácsokat.
Miért érdemes ezt a gyártót választani?
- 25+ év tapasztalat a hidraulikus törőfejek világában
- Kézzel szerelt termékek – nem futószalagról pottyannak le
- Uniós tanúsítvány, 12 hónap teljes körű garanciával
- Alkatrész, tüske, szerviz? Nálunk nem hetekig tart, azonnal segítünk
- Széles kínálat 0,8–30 tonnás gépekhez akár raktárról
Hogyan válassz kalapácsot? Nem, ez nem olyan, mint a fúrógép a barkácsboltban. Egy bontókalapács vásárlása komoly döntés – és mi segítünk, hogy jól dönts! A munkagép súlya irányadó a kérdés megválaszolására, de nem minden esetben helyes. A kalapács működéséhez szükséges olajmennyiség (liter/perc), határozza meg, hogy pontosan mekkora kalapácsot bír el a gép. Na de honnan tudom, mennyi ez? Ezt a gép specifikációjából (elvileg) ki lehet hámozni. Nagyon fontos, hogy a kihelyezett körön (tehát a gém végén lévő extra körön) átfolyó mennyiség a fontos érték. Ez sajnos sok esetben nem a katalógusban vagy nem a gép főkörében megadott mennyiség lesz. A legjobb megoldás a mérés, ezzel minden kétséget kizárva, meg tudjuk állapítani, hogy a súlyban stimmelő kalapács fog-e működni a gépünkön. (Nekünk van olyan műszerünk, amivel átfolyást és nyomást tudunk mérni). Mi van, ha kisebbet veszek? A kalapácsok tól-ig vannak méretezve, tehát létezik gép, amire több méretű (erejű) kalapács is felszerelhető, de nem célszerű eltérni az ideálistól. Mivel egy gép az alapjárat és az padlógáz közti állásban más mennyiségű olajat szállít, ezért ezen belül gondolkodhatunk, de egy alapjáraton jól működő kalapácsot nagy gázon simán meg tudunk sütni - tehát nem túl okos választás. Na és ha trükk van? Minden gépgyártó igyekszik a saját adaptereit értékesíteni, tehát kitalálnak valamit, hogy a másik ne menjen. Pár éve több munkagépgyártó, nem használ direkt visszatérő ágat. Na de mi ez? A régi típusú kalapácsok (alacsony visszatérő ági nyomású), működése kizárólag kalapács körön lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a gém végén lévő két csőből az egyiken érkező olaj a kalapácson keresztül a szűrőn át a hidraulika tartályba jut. A visszatérő ágban 4-5 bar nyomással. A minikotrókon ezt a funkciót egy három járatú szeleppel oldják meg. Mivel a gém végén kihelyezett kör (általában két funkciós), kalapács kör, (egy irányú) vagy oda-vissza kör mely esetben az olaj mindkét irányban mozoghat (pL. fúró, dönthető rézsűkanál). Ezek a 3 járatú szelepek a gépben sok helyen lehetnek, de minden esetben jelölik a kalapács és a „fúró” kört. Léteznek gyártók, ahol ez kapcsoló, esetleg automatikus. Nagyon fontos! Rossz bekötés, vagy rossz kör használata esetén a kalapács és a gép is károsodhat!!! Mi van, ha nincs lehetőség a direkt visszatérő ágat választani? Amennyiben a gépünkön nincs lehetőség az olaj direkt visszafolyatására, két lehetőségünk van. Kiépíteni egy kerülő ágat, (a visszatérő ágba egy 3 járatú szelep, és egyik ág a tartályba, másik ág a szeleptömbbe). Jó képességű gépszerelő, viszonylag egyszerűen megoldja. A „B” lehetőség (az új gépeken) ahol már számítógépes átfolyásmérés és egyéb trükkök, illetve a garancia vesztés (ha beletúrunk az új gépbe), más megoldást kíván. Létezik már egy magas visszatérő ági nyomású kalapács típus (ezt mi P-vel jelöljük a katalógusban), ezek a kalapácsok tudnak működni az ODA-VISSZA körön. Drágábbak, ugyanabban a súlyban gyengébbek, de vannak, tehát ha a gépünk ezt kívánja, ilyet kell vennünk. A körök megléte, egy méréssel kideríthető, sok felesleges szereléstől ment meg minden szerelőt. Az üzembe helyezés 50-60% ez az elvérzés oka. Fölszereltem, de nem megy: Néhány alapvető probléma: - Mindig a kalapács bemeneti pontján lévő közcsavar belső átmérője az etalon, a cső sem a szerelvények, gyorscsatlakozó nem lehet kisebb átmérőjű (pláne a visszatérő ágban), ami akadályozza az átfolyást. - A kalapácson bemenet (IN) és kimenet (OUT) cső csatlakozó van (fordítva nem megy)! - Nincs átváltva kalapács körre (direkt visszafolyásra) lehet, hogy a kalapács üt, de gyenge, lassú ütésszám, megállításkor a tüske kifeszül, melegszik. Nagyobb kalapácsoknál a tüske eltöri a befogó csapokat (kicsúszik a munkapont). Olaj folyik a tüskénél. - Nincs elég olaj (liter/perc). Nem megy, vagy csak alacsony ütésszám. - A kalapácsból elszökött a gáz (a kalapácsok nitrogén töltettel vannak ellátva, vásárláskor feltöltve), ez a gáz adja az extra ütési energiát. Ha a gáz elszökik (ez magától nem jellemző), a kalapács felgyorsul és gyenge lesz. De nyugi, mindenre van megoldás– csak szólj! És ha már nem új? A ZAMO kalapácsok hosszú éveket bírnak, de ha egyszer eljön a kopás ideje, nálunk minden kopóalkatrész van raktáron. Nem horror árakon, és még a teljes felújítás is csak a töredéke egy új árának. Csak ZAMO kalapácsokat javítunk –ezeket ismerjük belülről is. Fontos tipp a végére: 2 óránként zsírozni kötelező! De nem holmi mezei zsírral – használj magas hőállóságú kenőzsírt! A TERNA sorozat kotrórakodó gépekre való, becsukható, oldalsó olajkivezetéses típus. A P sorozat magas nyomású, visszatérő ágú típus! Csak az új HBP gépekre! ZAMO bontókalapács – nem dísznek van, hanem dolgozni! Keress minket bátran, segítünk választani, és el is magyarázzuk, hogy működik!